Czołg Tygrys I był jednym z najpotężniejszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie czołgów dostępnych w czasie II wojny światowej. Został wprowadzony na rynek w 1942 roku i był produkowany głównie przez firmę Henschel w Niemczech. Posiadał gruby pancerz o grubości do 100 mm w niektórych miejscach, co czyniło go praktycznie nieprzebijalnym dla większości wrogich pocisków.
Późniejsze wersje Tygrysa I, wprowadzone do produkcji w styczniu 1944 roku, zachowały wiele cech poprzedniej wersji. Jednak dokonano pewnych ulepszeń, takich jak nowe koła jezdne, które jeździły na stalowych felgach z gumowymi pierścieniami, oraz zmiany w wieży, takie jak hełm dowódcy z siedmioma okienkami wizyjnymi, pierścień przeciwlotniczego karabinu maszynowego i boczny właz obrotowy. Inne zmiany obejmowały przesunięcie wylotu spalin na środek wieży, wewnętrznie montowane wyrzutniki min "S" oraz rozważaną wymianę głównego działa na bardziej potężne działo KwK43(L/71), które było używane w późniejszych modelach Tygrysa.
Czołg Tygrys I był bardzo ceniony przez Niemców i uważany za przerażającą siłę na polu bitwy. Jeden Tygrys I był często uważany za równowartość pięciu czołgów Sherman, co świadczyło o jego potędze i respektowanym miejscu wśród niemieckich sił pancernych.
Jego wpływ na wojnę i znaczenie dla rozwoju technologii pancernych sprawiły, że Tygrys I jest nadal uważany za jedno z arcydzieł uzbrojenia tamtej epoki.
- skala 1:35
- długość ok.: 241 mm
- szerokość ok.: 106 mm
- gąsienice z efektywnymi segmentami.