Matematyczne przygody. Nowatorska gra komputerowa rozwijająca zdolności matematyczne. Zawiera serię ćwiczeń dla dzieci w wieku 6-11 lat. Każde ćwiczenie ma aż cztery stopnie trudności, dopasowane do podstaw programowych nauki matematyki w szkołach podstawowych. Gra zapamiętuje postępy użytkownika, pozwalając ćwiczyć w każdym czasie, na dowolnym poziomie trudności. W każdej chwili można także sprawdzić się w teście.
Gra rozwija:
- umiejętności i zdolności matematyczne
- liczenie i wykonywanie działań
- myślenie matematyczne
- pamięć
Gra zawiera:
- ciekawe ćwiczenia matematyczne
- zadania dla dzieci w wieku 6-11 lat
- 4 poziomy trudności do wyboru
- test matematyczny.
Dla kogo
Gra komputerowa Matematyczne Przygody powstała z myślą o pomocy dzieciom w poznawaniu świata matematyki. Kierowana jest do uczniów klas 1, 2 i 3 szkoły podstawowej oraz uczniów klas starszych, którzy potrzebują rozwijać lub utrwalać swoje zdolności matematyczne. Gra pozwala polubić matematykę.
Twórcy
Program jest dziełem profesjonalistów, od lat zajmujących się tworzeniem nowoczesnych edukacyjnych programów komputerowych, pomagających dzieciom podnieść umiejętności szkolne. Współpraca doświadczonych pedagogów z programistami zaowocowała produktem uniwersalnym, który przez długi czas będzie przydatny i użyteczny.
Fabula
W tajemniczym zamku, w towarzystwie przyjaciół – Julki i Antka, gracz znajdzie wiele ciekawych zadań, dzięki którym może w przyjemny sposób zwiększyć swoje umiejętności matematyczne. Rozwiązując oryginalne multimedialne zadania dziecko, bawiąc się, zostaje mistrzem matematyki!
Stopnie trudności
Każde ćwiczenie ma aż cztery stopnie trudności dopasowane do wymogów podstawy programowej nauki matematyki w klasach 1, 2 i 3 szkoły podstawowej. Najtrudniejszy – czwarty poziom – jest przeznaczony dla bardziej zaawansowanych lub starszych uczniów. Dzięki wprowadzeniu takiego rozwiązania program rośnie razem z dzieckiem i przez długi czas może mu towarzyszyć i pomagać.
Główne części
Program składa się z trzech głównych części: zabawy, testu i statystyki.
- Zabawa – w tym trybie gracz swobodnie może przejść do każdego zadania i poćwiczyć na dowolnym stopniu trudności. Rezultaty są zapamiętywane, dzięki czemu zawsze wiadomo, gdzie jeszcze można się poprawić.
- Test – polega na rozwiązaniu zadań w narzuconej przez program kolejności. Nagrodą jest piękny dyplom, który można wydrukować i zawiesić nad biurkiem.
- Statystyka – pozwala zapamiętać osiągnięcia każdego dziecka. Wystarczy tylko wpisać swoje imię. Funkcja ta jest szczególnie użyteczna w pracy z grupą dzieci. W takiej sytuacji osiągnięcia każdego dziecka są zapamiętywane indywidualnie. W każdej chwili można wrócić do dowolnego ćwiczenia lub testu.
Do domy i szkoły
Sposób konstrukcji programu zapewnia pełną uniwersalność zastosowania. Dzięki temu Matematyczne Przygody można używać zarówno w domu, jak i w placówkach szkolnych. W domu dziecko bez trudu poradzi sobie z obsługą programu, a współpraca rodzica czy opiekuna sprowadzi się do pomocy w trudniejszych ćwiczeniach. W szkołach zaś, rolę opiekuna przejmuje nauczyciel, mogący jednocześnie pracować z całą grupą uczniów. Funkcja statystyki zapamiętuje osiągnięcia wszystkich dzieci indywidualnie pod wpisanymi imionami.