Model montażu niemieckiego lekkiego czołgu Pz.Kpfw II Ausf. a2 (Panzerkampfwagen II) - niemiecki lekki czołg z okresu II wojny światowej. Pierwsze prototypy pojazdu zostały stworzone w 1934 roku, a produkcja seryjna trwała od 1935 do 1944 roku, kończąc się wyprodukowaniem około 1850 pojazdów. Wersja czołgu A była wyposażona w silnik Maybach HL 57 TR o mocy 130 koni mechanicznych. Jego uzbrojenie składało się z jednej armaty 20 mm KwK 30 i jednego karabinu maszynowego 7/92 mm MG 34. umieszczonych w wieży.
PzKpfw II został stworzony w wyniku konkursu ogłoszonego przez Niemieckie Biuro Uzbrojenia na lekki czołg o masie do 10 ton, uzbrojony w armatę 20 mm. Konkurs wygrała firma MAN we współpracy z Daimler-Benz. Produkcja seryjna rozpoczęła się w 1935 roku, a powstało wiele wariantów czołgu PzKpfw II. Chronologicznie pierwszą była wersja A, ale była produkowana w stosunkowo niewielkich ilościach. Nieco później powstała wersja B, która miała nowy, mocniejszy silnik i zmienione podwozie. Już w 1937 roku powstała wersja C, która miała zasadniczo zmienione podwozie i wzmocniony pancerz przedni kadłuba. Pod koniec 1940 roku powstała wersja F, która miała mocniejszy pancerz i lepszą skrzynię biegów w porównaniu do wersji C. W 1942 roku rozpoczęto produkcję wersji L (Luchs), która miała zupełnie nowe podwozie, nowy silnik o mocy 180 KM i znacznie zwiększoną maksymalną prędkość - z 40 km/h do 60 km/h.
Na podwoziu czołgu PzKpfw II zbudowano także wiele innych pojazdów, takich jak samobieżna haubica Wespe czy niszczyciel czołgów Marder II. Czołgi PzKpfw II były używane praktycznie na wszystkich frontach II wojny światowej, ale od 1942 roku były one przeznaczone do zadań drugorzędnych.