Pillar to zbiór minigier przedstawiających różne postacie o unikalnych osobowościach. Osobowość każdej postaci jest wyrażana wyłącznie poprzez mechanikę rozgrywki, więc dowiesz się więcej o każdej osobie podczas gry! Na przykład introwertycy muszą ograniczyć kontakt z innymi w serii łamigłówek skradankowych, podczas gdy ekstrawertycy muszą współpracować, aby przywrócić światło w intymnym, zaśnieżonym mieście. Pillar łączy łamigłówki wymagające wysiłku umysłowego z niewerbalną narracją, która wyraża filozoficzne tematy wyłącznie poprzez rozgrywkę.
- Dystans – introwertyczny chłopiec, który widzi szerszy obraz życia, ale zmaga się ze szczegółami. Przebywanie w towarzystwie innych ludzi wysysa jego energię, więc będzie musiał zaplanować sprytne rozproszenia z daleka, aby przedostać się przez miasto.
- Skupiony – introwertyczna dziewczyna, która widzi drzewa, ale nie las. Może skupić się na określonych częściach swojego otoczenia, ale robienie tego tworzy martwe punkty, na które będzie musiała uważać, ograniczając jednocześnie kontakt z innymi.
- Giving – Biedna dziewczyna, której jedynymi dobrami są lampa i ubrania, które ma na sobie. Nie ma wiele do oddania pod względem dóbr materialnych, ale jej duch dawania jest kluczowy dla przywrócenia światła w mieście pełnym zepsutych latarni.
- Capable – Bogaty biznesmen, który potrafi naprawić wszystkie latarnie w mieście, ale jego chciwość sprawia, że bałagan jest większy niż wcześniej.
- Enduring – Tajemnicza kobieta, która pragnie zebrać jak najwięcej kul w mieście. Bez względu na to, ile razy jej się nie uda, ona po prostu wraca w jakiejś nowej formie.
- Renewing – Dziwny mężczyzna, którego jedynym celem wydaje się być podążanie za osobowością Enduring. Wygląda na to, że chce jej przeszkodzić w osiągnięciu sukcesu, ale być może jego motywy są czymś więcej, niż widać na pierwszy rzut oka.