DARMOWA DOSTAWA  do paczkomatów InPost
Model do sklejania Mirage Lublin R.XIII Ter / Hydro Morski 1:48 (5901461485038) - obraz 1
Skala
Poziom trudności
Wymiary po złożeniu
  • 29.7 x 19.1 cm

Model do sklejania Mirage Lublin R.XIII Ter / Hydro Morski 1:48 (5901461485038)

Kod:  430514915

Dostępny

39,27

Płatność. Google Pay, Apple Pay, BLIK, BLIK Płacę Później, Przelewy24, Kartą płatniczą, Płatność przy odbiorze, PayPo
Gwarancja. 14 dni. Wymiana/zwrot towaru w ciągu 14 dni. 
 
 
 

Opis

Lublin R.XIII był polskim samolotem łącznikowym i towarzyszący (współpracy z armią) o konstrukcji mieszanej, w układzie górnopłata, z podwoziem stałym. Napęd zapewniał pojedynczy silnik Skoda-Whirlwind J5B o mocy 220 KM. Oblot prototypu miał miejsce w 1931 roku – w tym samym roku rozpoczęła się również produkcja seryjna, która doprowadziła do powstania 273 maszyn tego typu. Uzbrojenie stanowił 1 karabin maszynowy Vickers K kal. 7.7 mm.

Lublin R.XIII powstało jako rozwinięcie samolotu R.XIV w Zakładach Mechanicznych Plage i Laśkiewicz (LWS). W stosunku do pierwowzoru cechował się innym kształtem statecznika pionowego, nieznacznie zmieniony kształt skrzydła oraz radiostację. Lublin R.XIII był konstrukcją udaną, o niskiej awaryjności, łatwą w obsłudze i pilotażu, jak również zdatną do operowania z lotnisk polowych. Pierwsza seria produkcyjna nosiła nazwę R.XIIIA, która później została zmodernizowana do wersji R.XIIIB. Krótko później opracowano ulepszone aerodynamicznie wersje C i D. W 1932 roku powstała także wersja z pływakami - Lublin R.XIII bis/hydro. Samoloty tego typu (w liczbie ok. 150) wzięły udział w kampanii wrześniowej w 1939 roku.

Specyfikacja

Skala
Poziom trudności
Wymiary po złożeniu
  • 29.7 x 19.1 cm
Liczba elementów
  • 64
Waga
  • 0.2 kg
Kraj rejestracji marki
  • Polska
Gwarancja
  • 14 dni
Kraj producenta
Materiał
EAN
  • 5901461485038
Producent
  • Mirage
Adres
  • Mirage Hobby Adam Zieliński | ul. Tyniecka 36, 02-621 Warszawa, Poland

Opinie i pytania

Brak opinii o produkcie

Podziel się swoją opinią jako pierwszy