W 1978 roku Margarita i Wolfgang Ley zaprezentowali swoją pierwszą kolekcję pod nazwą „ Escada – sportowa elegancja”. Wydarzenie to stało się podstawą do powstania nowej, prostej i udanej idei biznesowej, która miała „zdemokratyzować” elitarne produkty.
Pierwszy zapach Escada został wprowadzony na rynek w 1990 roku i nazwany na cześć jego twórcy, Marguerite Ley.
Dziś firma rozumie swoje wartości w nowy sposób: wdzięk, zmysłowa kobiecość i nowoczesna elegancja to znaki rozpoznawcze produktów Escada.
Złożona i jednocześnie prosta kompozycja zapachowa Escada Szczególnie urzeka swoją zmysłowością. Aksamitność, spontaniczność i luksusowy ślad zapachu tworzą poczucie szczęścia, radości i dobrych emocji.
Szczególnie Escada jest przeznaczona dla czarujących, nowoczesnych kobiet. Zapach jest dedykacją dla świetnego nastroju, pozytywnych emocji i kobiecej nieprzewidywalności.
Złożona, miękko-aksamitna kompozycja oparta jest na delikatnych nutach róży, soczystej gruszki i nasion ambrette. Przewaga nut róży, skoncentrowanych w sercu zapachu, jest uzupełniona bogatym ylang-ylang, który brzmi lżej ze względu na bliskość orzeźwiających niuansów wodnych. Miękką konsystencję kobiecej kompozycji podkreślają końcowe nuty piżma.