Activity jest grą umożliwiającą wykazanie się różnymi formami kreatywności. Hasła przedstawiane są kolegom z drużyny rysunkowo, na migi lub w formie opisu słownego.
- Jeżeli gracz ma przedstawić hasło graficzne, nie może nic mówić ani też gestykulować. -Rysunek nie może zawierać liter ani cyfr.
- Jeżeli opisuje hasło słownie, nie może używać wyrazów zawartych w tekście hasła w żadnej formie gramatycznej.
- Jeżeli pokazuje hasło na migi, nie może wydawać żadnych odgłosów. Nie może też wskazywać żadnych przedmiotów.
Gra zawiera ponad 2500 haseł z różnych dziedzin, a pomysłowe reguły zapewniają dynamiczną rozgrywkę.
Przygotowanie gry:
W grze mogą brać udział 2, 3 lub 4 drużyny, każda złożona z co najmniej 2 osób. (Specjalne zasady dla 3 osób opisane są na końcu instrukcji). Każda drużyna otrzymuje jeden pionek i stawia go na polu startowym, oznaczonym strzałką. Karty z hasłami należy posortować na 3 talie według liczb na koszulkach, dokładnie potasować każdą talię osobno i położyć (liczbą do góry) na odpowiednim miejscu na planszy. Należy przygotować też odpowiedni zapas kartek i ołówki. Drużyna, która rozpoczyna grę, wyznacza jednego z i graczy na pierwszego Demonstratora. Rolę Demonstratora pełnią kolejno wszyscy gracze w drużynie.
Zasady gry:
- Gracz drużyny rozpoczynającej grę wybiera jedną z talii (3,4 lub 5) i bierze wierzchnią kartę z tej talii tak, by nie widzieli jej partnerzy z drużyny.
- Wybiera dowolne hasło z karty i przedstawia ją w odpowiedni sposób (graficznie, słownie, na migi) kolegom z drużyny.
- Liczba pól, o które przesuwany jest pionek, gdy hasło zostanie odgadnięte, zależy od liczby na drugiej stronie karty.
- Gdy pionek jest już na trasie, o wyborze hasła decyduje kolor pola, na którym stoi pionek.
- Jeżeli drużyna odgadnie hasło i przesuwany pionek wejdzie na pole, na którym stał pionek innej drużyny, to pionek dotychczas stojący na tym polu zostaje zbity i musi cofnąć się o jedno pole.
- Wygrywa drużyna, której pionek jako pierwszy osiągnie linię mety.
Wskazówki:
- Przy prezentacji haseł dwu i trzywyrazowych można próbować przedstawić nie całe hasło ale osobno poszczególne wyrazy.
- Przy wyborze talii warto zwrócić uwagę na to, czy przesuwając swój pionek można zbić pionek przeciwnika. Wśród haseł na kartach talii 4 i 5 jest wiele nazw własnych: postaci historycznych, tytułów książek, bohaterów literackich itp.
- Można skrócić (lub wydłużyć) przebieg gry, dodając (względnie odejmując) jedno pole do liczby wynikającej z karty.
- Gra dla 3 osób trwa zwykle krócej niż gra drużynowa.