Na dzień dzisiejszy
Nike to jedna z czołowych firm na świecie w produkcji sprzętu sportowego. Marka
Nike to nie tylko sport, ale także indywidualny styl tych, którzy wybierają ten brand.
Co czujesz, gdy słyszysz nazwę „
Nike”?
- Pewność – ponieważ ufasz marce, która nie ustępuje od momentu swojego założenia.
- Jakość, ponieważ korporacja inwestuje dużo pieniędzy w marketing i rozwój naukowy, aby użytkownik czuł się komfortowo i wyjątkowo, wybierając Nike.
- Styl – ponieważ projektanci pracują nad unikalnością produktu, co wyróżnia tę markę od innych.
To wszystko stało się możliwe dzięki młodemu sportowcowi-biegaczowi Philowi Knightowi i jego trenerowi z lekkoatletyki, Billowi Bowermanowi. Oficjalnie rok 1964 uważa się za rok, w którym pojawiło się obuwie sportowe
Nike. Ale nie było to takie proste. Początkowo Phil Knight po prostu importował japońskie buty i sprzedawał je w USA. Aby zawierać kontrakty na duże dostawy, wymyślił firmę o nazwie „Blue Ribbon Sports”, która specjalizowała się w zamawianiu butów w krajach azjatyckich i sprzedaży ich na rynku amerykańskim. Dopiero po pewnym czasie firma została przemianowana na
Nike z własną produkcją.
Podstawowym pomysłem założycieli tej korporacji było tworzenie obuwia sportowego, które wyróżniałoby się nie tylko jakością, wygodą, projektem, ale także przystępną ceną dla przeciętnego konsumenta. Nic dziwnego, że firma, której logo przedstawia skrzydło greckiej bogini
Nike, zajmuje czołowe pozycje na całym świecie. W swoim wieloletnim rozwoju
Nike osiągnęło znaczące sukcesy w produkcji biegowych modeli butów sportowych.