Obecnie
Nike jest jedną z wiodących firm na świecie produkujących odzież sportową.
Nike to historia nie tylko o sporcie, ale także o indywidualnym stylu tych, którzy wybierają tą markę.
Co czujesz, gdy słyszysz nazwę „
Nike”?
- Pewność, ponieważ ufasz marce, która nie oddaje swoich pozycji od momentu jej założenia.
- Jakość, ponieważ korporacja inwestuje duże pieniądze w marketing i badania naukowe, aby konsument czuł się komfortowo i wyjątkowo, wybierając Nike.
- Styl, ponieważ projektanci pracują nad unikalnością produktu, co wyróżnia tę markę spośród innych.
Wszystko to stało się możliwe dzięki młodemu biegaczowi Philowi Knightowi i jego trenerowi lekkoatletyki Billowi Bowermanowi. Według oficjalnej wersji, rok 1964 jest uznawany za rok, w którym pojawiło się obuwie sportowe
Nike. Jednak wszystko nie było tak proste. Początkowo Phil Knight po prostu importował japońskie buty sportowe i sprzedawał je w USA. Aby zawrzeć kontrakty na duże dostawy, wymyślił firmę o nazwie „Blue Ribbon Sports”, przedsiębiorstwo specjalizujące się w zamawianiu butów sportowych w krajach azjatyckich i ich późniejszej sprzedaży na rynku amerykańskim. Dopiero po pewnym czasie firma została przemianowana na
Nike i rozpoczęła własną produkcję.
Główną ideą założycieli tej korporacji było tworzenie obuwia sportowego, które wyróżniałoby się nie tylko jakością, wygodą i designem, ale także przystępną ceną dla przeciętnego konsumenta. Prawdopodobnie dlatego firma, której logo przedstawia skrzydło greckiej bogini
Nike, zajmuje czołowe pozycje na całym świecie. W swoim wieloletnim rozwoju
Nike osiągnęła znaczące sukcesy w produkcji butów do biegania.