Sprytny mops Ross na bateriach z całych sił broni swojego terytorium. Jeśli zobaczy kota, przegoni go. Jeśli uderzy w słupek płotu, kot poleci po wysokim łuku! Jednak po około 12 sekundach Rossowi brakuje tchu i zatrzymuje się, aby odzyskać siły i odeprzeć kolejny atak kotów. Jedynym bezpiecznym miejscem do trzymania kotów są kosze na śmieci, ponieważ Ross nie może się do nich dostać. Każda osoba może wybrać na start kota i umieścić go w dowolnym miejscu na płocie ogrodu za punktem startowym.
Następnie rzucamy obiema kostkami. Kot porusza się zgodnie z sumą liczb na obu kostkach. Jeśli pojawi się cyfra i symbol mopsa, kot najpierw wykona odpowiednią liczbę kroków, a następnie aktywuje Rossa, który zaczyna przeganiać koty! Jeśli na obu kostkach pojawi się symbol Rossa, Ross natychmiast zacznie przeganiać koty! Jeśli jeden z kotów przechytrze Rossa i po ukończeniu jednej rundy przemknie się przez płot do kryjówki, gra się kończy.