Dziś Nike to jedna z wiodących na świecie firm zajmujących się produkcją sprzętu sportowego. Nike to opowieść nie tylko o sporcie, ale o indywidualnym stylu tych, którzy wybierają tę markę.
Co czujesz, gdy słyszysz nazwę „ Nike ”?
- Pewność – bo ufasz marce, która od początku swojego istnienia nie zrezygnowała ze swojej pozycji.
- Jakość, bo korporacja inwestuje mnóstwo pieniędzy w marketing i rozwój naukowy, aby konsument wybierając Nike czuł się komfortowo i wyjątkowo .
- Styl – bo projektanci pracują nad wyjątkowością produktu, która wyróżnia tę markę spośród innych.
Wszystko to stało się możliwe dzięki młodemu sportowcowi-biegaczowi Philowi Knightowi i jego trenerowi lekkoatletyki Billowi Bowermanowi. Według oficjalnej wersji za rok pojawienia się butów sportowych Nike uważa się rok 1964 . Ale nie wszystko było takie proste. Początkowo Phil Knight po prostu importował japońskie tenisówki i sprzedawał je w USA. Aby zawierać kontrakty na duże dostawy, wymyślił firmę o nazwie „Blue Ribbon Sports”, przedsiębiorstwo specjalizujące się w zamawianiu sneakersów w krajach azjatyckich i sprzedaży ich na rynku amerykańskim. I dopiero po pewnym czasie firma została przemianowana na Nike z własną produkcją.
Główną ideą założycieli tej korporacji jest tworzenie obuwia sportowego, które wyróżniałoby się nie tylko jakością, wygodą, designem, ale także przystępną ceną dla przeciętnego nabywcy. Oczywiście zatem firma, której logo przedstawia skrzydło greckiej bogini Niki, zajmuje wiodącą pozycję na całym świecie. W ciągu wielu lat rozwoju firma Nike osiągnęła znaczący sukces w produkcji butów do biegania.