Główną funkcją smaru do łańcucha jest oczyszczanie oraz ochrona przed osadzaniem się kolejnych zabrudzeń. Regularne stosowanie smaru pozwala na usunięcie zanieczyszczeń, które mogą powodować zużycie łańcucha i zwiększyć opory toczenia.
Smar dodatkowo tworzy warstwę ochronną na powierzchni ogniw, która chroni przed korozją, wilgocią i innymi czynnikami zewnętrznymi.
Smar możesz wykorzystywać do konserwacji łańcucha oraz innych części roweru niezależnie od warunków atmosferycznych. Dzięki temu zapewniasz sobie pełną sprawność roweru, co przekłada się na bezpieczeństwo oraz komfort.
Sposób użycia: Zanim użyjesz smaru, wstrząśnij opakowaniem, aż uzyskasz jednolity kolor. Nanieś preparat na wcześniej oczyszczoną powierzchnię łańcucha lub linki i pozostaw do wniknięcia. Po upływie kilku minut powtórz procedurę, a następnie usuń nadmiar oleju za pomocą szmatki. Uwaga: Zawiera fluoropolimery. Należy chronić przed dziećmi.
Przed rozpoczęciem użytkowania produktów do konserwacji rowerów należy być świadomym potencjalnych zagrożeń związanych z ich niewłaściwym stosowaniem. Substancje chemiczne, które znajdują się w smarach, olejach i środkach czyszczących, mogą stanowić ryzyko dla zdrowia, bezpieczeństwa użytkownika oraz środowiska. Szczególną ostrożność należy zachować w przypadku stosowania tych produktów przez osoby niepełnoletnie, które wymagają nadzoru dorosłych. Ryzyka i zagrożenia związane z użytkowaniem produktów DO KONSERWACJI ROWERÓW: 1. Zagrożenia chemiczne, 2. Ryzyko związane z wentylacją podczas użytkowania, 3. Łatwopalność i ryzyko pożaru, 4. Zagrożenia związane z niewłaściwym przechowywaniem, 5. Zagrożenia związane z brakiem odpowiedniej ochrony osobistej, 6. Ryzyko wynikające z niewłaściwego użytkowania, 7. Zagrożenia związane z niewłaściwą utylizacją. Produkty do konserwacji rowerów, choć skuteczne w utrzymaniu sprzętu w dobrym stanie, mogą stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia, bezpieczeństwa oraz środowiska naturalnego, jeśli używane są niezgodnie z przeznaczeniem. Nieprzestrzeganie zasad ostrożności zwiększa ryzyko zatrucia, pożaru, uszkodzeń roweru oraz negatywnego wpływu na środowisko.