DARMOWA DOSTAWA  do paczkomatów InPost

Model do sklejania Italeri Focke Wulf FW-19 0 D-9 1:72 (8001283013123)

Kod:  449666975
Rodzaj
Skala
Poziom trudności
Wymiary po złożeniu
  • Długość - 14.5 cm

Model do sklejania Italeri Focke Wulf FW-19 0 D-9 1:72 (8001283013123)

Kod:  449666975

Dostępny

52,02

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką : 53,27-2%
Gwarancja. Wymiana/zwrot towaru w ciągu 14 dni 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 

Opis

Focke-Wulf Fw-190 to niemiecki, jednosilnikowy, samolot myśliwski o konstrukcji w pełni metalowej, z zakrytą kabiną w układzie dolnopłata z okresu II wojny światowej. Fw-190 był uważany przez pilotów za samolot lepszy od Messerschmitta Bf-109. Wolnonośny dolnopłat z pracującym pokryciem Fw-190 opracowano na zamówienie Luftfahrtministerium, złożone jesienią 1937 roku. Kurt Tank przedłożył dwie propozycje napędu - w pierwszej - przewidując chłodzony cieczą silnik Daimler-Benz DB 601, a w drugiej - nowy silnik gwiazdowy BMW 139. Wybrano ten ostatni, a rozpoczętymi wiosną 1938 roku pracami kierował Obering R. Blaser. Pierwszy prototyp Fw-190V1 był gotowy w maju 1939 roku, a oblatał go w Bremie 1 czerwca 1939 roku kapitan Hans Sander. Drugi prototyp, FW-190V2, uzbrojony w dwa karabiny maszynowe MG131 i dwa MG17 - wszystkie kal. 7.92 mm, oblatano w październiku 1939 roku. Dla zmniejszenia oporów aerodynamicznych oba były wyposażone w tunelowy wlot powietrza w kołpaku śmigła, lecz problemy z przegrzewaniem się silnika spowodowały powrót do sprawdzonego rozwiązania osłon w postaci pierścienia NACA. Zanim na dobre rozpoczęto testy owych prototypów, już zapadła decyzja o zastąpieniu silnika BMW 139 mocniejszym, lecz dłuższym i cięższym BMW 801. Wymagało to wielu zmian, wzmocnienia struktury i przesunięcia kabiny do tyłu, co później stało się z kolei źródłem kłopotów z położeniem środka ciężkości. Plusem okazało się usunięcie problemów z przenikaniem spalin i przegrzewaniem wnętrza kabiny wskutek bezpośredniego jej sąsiedztwa z silnikiem BMW 139. Z trzeciego i czwartego prototypu zrezygnowano, a Fw-190V5 z nowym silnikiem został ukończony na początku 1940 roku. Później otrzymał on skrzydła o powiększonej o metr rozpiętości (z pierwotnej 9.5 m), przez co stał się o 10 km/h wolniejszy, lecz wzrosła za to prędkość wznoszenia i poprawiła się zwrotność.

Specyfikacja

Rodzaj
Skala
Poziom trudności
Wymiary po złożeniu
  • Długość - 14.5 cm
Waga
  • 110 g
Zobacz wszystkie parametry →

Opinie i pytania

Brak opinii o produkcie

Podziel się swoją opinią jako pierwszy
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image
 
 
 
Image