Messerschmitt Bf 109 to jednosilnikowy tłokowy dolnopłat, który od około 30 lat służy w Luftwaffe i Siłach Powietrznych różnych krajów. Pod względem liczby wyprodukowanych samolotów jest to jeden z najmasywniejszych samolotów w historii, ustępujący jedynie samolotowi szturmowemu Ił-2.
BF 109G-6 Najpopularniejszy model BF-109. Wprowadzony do produkcji późną jesienią 1942 roku. Początkowo powstał jako lotniskowiec uniwersalny, co umożliwiało szybką zmianę wyposażenia samolotu w terenie, w zależności od sytuacji i misji bojowych. Co więcej, w Bf 109G-6 można było zainstalować różne wersje silnika DB 605A .
Za kokpitem można było umieścić 115-litrowy zbiornik, używany albo do GM 1, albo do mieszanki MW 50. Ta ostatnia była wtryskiwana do turbosprężarki na małej wysokości. Powietrze za doładowaniem było wykorzystywane do wytworzenia ciśnienia w cylindrach układu doładowania. Dopływ mieszaniny wodno-metanolowej sterowany był automatycznie elektrozaworem lub pilotem. Czteroprocentowy wzrost mocy został osiągnięty już przy normalnym ciśnieniu zasilania mieszanki. Dopalacz pozostawiono na 10 minut, po czym wymagana była co najmniej 5-minutowa przerwa.
Farby: 5 15 47 49 79 364
Kraj pochodzenia: Niemcy
Brak opinii o produkcie
Podziel się swoją opinią jako pierwszy