Dostępny
87,17zł
Dostępny
87,17zł
Trzecią i najbardziej udaną wersją okrętów podwodnych serii VII był typ VIIC. W momencie wprowadzenia na rynek okręt podwodny typu VIIC był potężny, zwrotny i zdolny do żeglugi. Z jednej strony był wystarczająco duży, aby przeprawić się przez Atlantyk, az drugiej na tyle mały, aby ułatwić budowę. Wraz z wybuchem wojny projekt okrętu podwodnego VIIC został ujednolicony, a programy wojenne koncentrowały się na jego budowie. Był to najliczniejszy typ - w sumie zbudowano pięćset sześćdziesiąt osiem okrętów podwodnych.
Początkowo ta łódź podwodna miała zainstalować nowy system wykrywania sonaru, znany jako S-Gerat (Such-Gerat - urządzenie wyszukiwania). Aby pomieścić niezbędne wyposażenie, długość kadłuba w rejonie słupka środkowego zwiększono o 0,6 m. Niewielki wzrost wyporności i wymiarów spowodował spadek prędkości nawodnej i podwodnej odpowiednio o 0,2 i 0,4 węzła , ale zostało to zrekompensowane niewielkim wzrostem pojemności zbiorników paliwa . Były też inne, mniej znaczące, ale przydatne modyfikacje. Tak więc wewnątrz zbiorników „siodłowych” zainstalowano małe zbiorniki wypornościowe, które można było również napełnić wodą, aby skrócić czas nurkowania. Był
opracowano nowy system filtracji oleju napędowego, zamiast sprężarki elektrycznej zainstalowano sprężarkę diesla do oczyszczania zbiorników balastowych, co zmniejszyło obciążenie sieci elektrycznej; dodatkowo udoskonalono system przełączania tej sieci. Począwszy od lata 1942 roku, okręty podwodne typu VIIC zaczęły seryjnie zwiększać uzbrojenie przeciwlotnicze, umieszczając je na otwartej platformie za ogrodzeniem zrębowym, zwanej „Wintergarten” („Ogród zimowy”).
Na początku 1941 roku produkcja okrętów podwodnych wyraźnie wyprzedziła produkcję wyrzutni torpedowych, w wyniku czego pięć z nich weszło do służby.
Prefabrykowane modele mają 5 kategorii złożoności:
1. Nie wymagają klejenia i malowania;
2. Do klejenia prostych modeli (do 30 części);
3. Do klejenia bardziej skomplikowanych modeli (do 100 części);
4. Do sklejania i malowania przez doświadczonych modelarzy (do 150 części);
5. Wymaga największych umiejętności (ponad 150 części).
Stopień trudności jest oznaczony na opakowaniu liczbą w małym kwadracie. Zestawy konstrukcyjne Revell zawierają wszystkie części do złożenia oraz kalkomanie. Klej i farba sprzedawane oddzielnie.
Długość modelu: 46,7 cm
Ilość elementów: 107 szt.
Skala: 1:144
Poziom trudności: 4
Nr farby: 15 69 76 77 92
Kraj pochodzenia: Niemcy