North American P-51 Mustang to amerykański, jednosilnikowy samolot myśliwski i szturmowy dalekiego zasięgu o klasycznym ogonie i całkowicie metalowej konstrukcji. Oblot prototypu miał miejsce 26 października 1940 roku. P-51 Mustang zyskał reputację jednego z najlepszych, jeśli nie najlepszego, myśliwca II wojny światowej. Zastąpienie silnika Allison V-1710-39 z pierwszego projektu silnikiem Rolls-Royce Merlin (wersja P-51 Mustang Mk.Ia) sprawiło, że Mustang, jak nigdy dotąd, osiągnął doskonałość. Jednomiejscowy myśliwiec imponował maksymalną prędkością, zasięgiem, zwrotnością i potężnym uzbrojeniem. Połączenie wszystkich najważniejszych dla oceny samolotu parametrów sprawiło, że Mustang sprawdził się praktycznie w każdej powierzonej mu roli: zdobywał przewagę w powietrzu, eskortował, wykonywał misje zwiadowcze, atakował cele naziemne. O klasie konstrukcji świadczy fakt, że Mustang pozostawał w czynnej służbie aż do lat 70-tych! Jedną z najważniejszych wersji był P-51D, bazujący na P-51B. Otrzymał on owiewkę kabiny, zapewniającą doskonałą widoczność, oraz nowy silnik - Packard V-1650-7, który znacznie poprawił osiągi. Dane techniczne (wersja P-51D): długość: 9,83m, rozpiętość skrzydeł: 11,28m, wysokość: 4,08m, prędkość maksymalna: 703km/h, prędkość wznoszenia: 16,3m/s, zasięg maksymalny: 2755km, pułap praktyczny: 12800m, uzbrojenie: stałe - 6 karabinów maszynowych M2 12,7mm, podwieszane - do 908 kg bomb lub 10 wyrzutni rakiet HVAR 127mm.