Mikojan-Guriewicz MiG-29 (NATO: Fulcrum) to radziecki, dwusilnikowy, ciężki myśliwiec frontowy czwartej generacji z trapezoidalnymi, pasowymi skrzydłami. Już sama liczba ponad 1000 MiG-ów 29 wyprodukowanych w latach 1977-1992 świadczy o potencjalnych możliwościach tego samolotu. W rzeczywistości należy go zaliczyć do grupy 3 lub 4 najważniejszych, obecnie w aktywnej służbie, myśliwców czwartej generacji na świecie. MiG-29 został zaprojektowany w latach 70. jako konstrukcja mogąca dorównać, a nawet przewyższyć możliwościami bojowymi myśliwce z wrogiego wówczas obozu zachodniego. I trzeba przyznać, że w niczym nie ustępuje np. F-16, a wieloma elementami, takimi jak potężny, dwusilnikowy napęd, przewyższa amerykańskiego konkurenta. Ponieważ MiG-29 został zaprojektowany z myślą o jak najszybszym serwisowaniu, nawet w terenie i przez mechaników z minimalnym doświadczeniem, wszelkie naprawy mogą być faktycznie przeprowadzane błyskawicznie. Trudno to sobie wyobrazić, ale 5 mechaników jest w stanie wymienić i przetestować silnik w mniej niż godzinę! Na tym niezwykłe możliwości Fulcrum się nie kończą. W przypadku problemów z napędem, nawet w pełni załadowany, może wystartować używając jednego silnika, a następnie odpalić drugi w powietrzu. Stałym uzbrojeniem MIG-a 29 jest 30-milimetrowe działko GSh-301, znane ze swojej precyzji. Zewnętrzne węzły mogą przenosić pociski powietrze-powietrze AA-10, AA-11 lub AA-8, a także UB-32-57 lub niekierowane, ale większe pociski S-8K do zwalczania celów naziemnych.