Odświeżona wersja gry ekonomicznej o XIX-wiecznych podróżach w głąb Luizjany!
30 kwietnia 1803 roku Stany Zjednoczone Ameryki zakupiły od Napoleona Bonaparte Luizjanę za kwotę 15 milionów dolarów. Thomas Jefferson wysłał wówczas dwóch dzielnych podróżników: Meriwethera Lewisa i Williama Clarka, aby zbadali ten ogromny nieznany teren. Ekspedycja Lewisa i Clarka (trwająca od 1804 do 1806 roku) była pierwszą wyprawą w zachodnie tereny obecnego państwa.
A gdyby takich wypraw było więcej? A Ty byłbyś uczestnikiem jednej z nich?
Lewis & Clark: The Expedition to odświeżona edycja popularnej gry ekonomicznej, która stanowi wyścig, napędzany umiejętnym zarządzaniem zasobami. Podczas zabawy uczestnicy muszą mądrze rozporządzać swoim ekwipunkiem, pozyskiwanymi surowcami, a także członkami wyprawy. Dobre dowództwo to klucz do zdobycia Zachodu!
Na czym to polega?
W trakcie gry będziemy działać na dwa sposoby: przeprowadzając akcje przez wysyłanie do wioski towarzyszących nam Indian oraz za pomocą posiadanych na ręce kart postaci. Wśród nich znajdziemy doświadczonych traperów, myśliwych, rewolwerowców, żołnierzy, handlarzy futrem, tłumaczy i podróżników. Każdy z nich posiada unikalne umiejętności, które wspierają graczy podczas wyprawy.
Poprzez pozyskiwanie i przetwarzanie dostępnych surowców, uczestnicy będą rozwijali swoją ekspedycję, starając się płynnie podążać szlakami rzecznymi i górskimi przełęczami. Kluczem do zwycięstwa jest mądre zarządzanie ekwipunkiem, który, w miarę rozszerzania, będzie stanowił dla nas dodatkowe obciążenie. Gdy zbierzemy zbyt dużo futer, drewna i żywności nasze kanoe albo objuczone konie znacznie zwolnią i nie będziemy pokonywać tak dużych dystansów. Z drugiej strony ekwipunek jest niezbędny, jeśli chcemy kontynuować podróż.
Zwycięży ten, kogo wyprawa jako pierwsza dotrze aż do Fortu Clatsop, a historia zapamięta go jako najwybitniejszego badacza dzikiego Zachodu!
Jakie zmiany wprowadza nowa edycja?
- Żetony obozu, które pozwalały nam na reorganizację naszej ekspedycji, zostały zastąpione żetonami czasu, które będą stanowiły hamulce w naszym podróżowaniu. Będą one związane z liczbą uczestników naszej ekspedycji oraz zgromadzonych zasobów.
- Z gry usunięto karty, których efekty pasywne dostarczały trudności interpretacyjnych. Zastąpiono je efektami prostszymi lub odnoszącymi się do żetonów czasu.