WR360 to seria niemieckich lokomotyw spalinowych, która była produkowana w latach 1937-1950 przez wielu niemieckich producentów m.in.: BMAG, Deutz, Henschel czy Krupp.
Masa służbowa pojedynczej lokomotywy wynosiła od 39 do 43 ton, a jej długość ze zderzakami 9.2 m. Średnica kół równała się 1100 mm, a lokomotywa została skonstruowana w układzie osi C. W sumie powstało 279 lokomotyw tego typu.
Lokomotywa WR360 od samego początku była projektowana jako lokomotywa manewrowa oraz zdolna do ciągnięcia niewielkich taborów towarowych. Niemal wyłącznie znajdowała się na wyposażeniu Wehrmachtu, który z kolei wykorzystywał ją do obsługi rafinerii, magazynów czy portów. Wielką jej zaletą, jako spalinowozu, było nie generowanie sporych ilości pary co w warunkach przyfrontowych było pożądane, bowiem nie zdradzało pozycji lokomotywy. WR360 była bardzo intensywnie wykorzystywana w II wojnie światowej, ale przetrwało ją stosunkowo wiele lokomotyw tego typu. Po 1945 roku można je było spotkać w wielu krajach europejskich, np. we Francji, Włoszech czy w Austrii.