Nowy akumulator DN300 ma tę samą wodoodporną konstrukcję, którą użytkownicy Di2 uwielbiają od pokoleń. Teraz z 3 portami, zapewnia stabilną moc 12-biegowym przerzutkom szosowym Shimano i manetkom (jeśli wybrano opcję w pełni okablowaną). Mając taki sam rozmiar jak poprzednik, smukły akumulator DN300 można umieścić wewnątrz sztyc siodełka lub ramy, zapewniając czystą estetykę. Teraz z 3 portami, DN300 upraszcza okablowanie przedniej i tylnej przerzutki, zapewniając stabilną moc w każdej chwili. Trzeci port jest dla rowerzystów, którzy szukają redundancji 12-biegowej przewodowej przerzutki Shimano Di2. Sercem Shimano Di2 jest wytrzymały akumulator litowo-jonowy 7.4 V, który jest kompaktowy i niezawodny, dzięki czemu zmniejsza wysiłek związany ze zmianą biegów. Doskonałe uszczelnienie i niezawodność zostały potwierdzone wielokrotnymi testami terenowymi w różnych warunkach jazdy, w tym w ekstremalnych temperaturach, deszczu, błocie i na brukowanych drogach. Zastosowanie pojedynczego, małego i dyskretnego wewnętrznego akumulatora jest lekkie, wydajne i tworzy solidny i niezawodny system. Jedno ładowanie zapewnia zasięg 1000 kilometrów w zależności od warunków i działania przedniej przerzutki (ponieważ jest to główne źródło zasilania). Żywotność ładowania 500 razy. Akumulator należy zamontować za pomocą sztycy podsiodłowej lub osprzętu producenta ramy/widelca, zwykle wewnątrz sztycy podsiodłowej lub rury podsiodłowej/widelca. Niezawodne i bezpieczne, wodoodporne połączenie za pomocą zacisków E-tube SD300. Ładowanie odbywa się za pomocą złącza mostka lub wyświetlacza na kierownicy. Waga akumulatora wynosi 50 gramów.