Metal Gear Solid V: Ground Zeroes (premiera wiosną 2014 roku) jest pierwszą częścią „Metal Gear Solid V Experience” i prologiem do dużej drugiej części, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, która ukaże się później.
Otwiera nową erę dla serii dzięki zaawansowanej technologii opartej na silniku Fox Engine. MGSV: GZ daje głównym fanom przedsmak niezrównanej prezentacji wizualnej i światowej klasy rozgrywki przed wydaniem głównej gry. Daje również graczom, którzy nigdy nie grali w METAL GEAR SOLID, a także weteranom, możliwość doświadczenia radykalnie nowego projektu gry i niezrównanego stylu prezentacji.
MGSV The Phantom Pain
Konami Digital Entertainment kontynuuje serię METAL GEAR SOLID V Experience z nową odsłoną, METAL GEAR SOLID V: The Phantom Pain, która zapewnia graczom pierwszorzędne wrażenia z rozgrywki, wykorzystując swobodę taktyczną do wykonywania misji w otwartym świecie. Akcja gry rozgrywa się dziewięć lat po wydarzeniach z MGSV: Ground Zeroes i upadku Mother Base, Snake, znany jako Big Boss, budzi się z dziewięcioletniej śpiączki. Gra wznawia historię w 1984 roku, na tle zimnej wojny, która nadal kształtuje globalny kryzys. Podróż Snake'a przenosi go do świata, w którym kieruje nim pragnienie zemsty i pościg za mroczną grupą XOF.
Zespół deweloperów METAL GEAR SOLID kontynuuje ambitną eksplorację tak dojrzałych tematów, jak psychologia wojny i okrucieństwa, które prowadzą do tych, którzy wpadli w jej błędne koło. Jedna z najbardziej oczekiwanych gier tego roku z otwartym światem, fotorealistyczną oprawą wizualną i bogatym w funkcje projektem gry, MGSV: The Phantom Pain odciśnie swoje piętno na branży gier dzięki filmowej fabule, ciężkim tematom i wciągającej rozgrywce taktycznej.
Metal Gear Online
METAL GEAR ONLINE opiera się na konkurencyjnej strukturze wieloosobowej, która została całkowicie przeprojektowana, aby zachować znajomą rozgrywkę i styl estetyczny uznanej serii METAL GEAR SOLID. Element sieciowy wprowadza taktyczne operacje zespołowe i system klas, który wyraźniej definiuje mocne strony i umiejętności postaci graczy na polu bitwy. Gracze mogą wybierać spośród 3 różnych klas: Scout, Enforcer i Infiltrator.
METAL GEAR ONLINE obsługuje 16-osobową rozgrywkę online 8v8 PvP (do 12 graczy tylko na PlayStation®3 / Xbox360). Gracze mogą wybierać różne misje, korzystać ze specjalnych opcji dostosowywania i korzystać z broni pomocniczych unikalnych dla trybu wieloosobowego online. METAL GEAR ONLINE zawiera również zaktualizowaną wersję systemu Buddy, który pozwala dwóm graczom łączyć się w pary jako sojusznicy w celu uzyskania dodatkowych korzyści w trybie wieloosobowym.