Cel gry: być pierwszą drużyną, która dotrze do mety!
Cechy gry:
- Timer wskazuje ile czasu pozostało na rysowanie/odgadywanie.
- Duża plansza do gry pełna pułapek.
- 162 zadania w 3 kategoriach: Przedmioty, Miejsca i Rozrywka.
- Kostka wskazuje ile pól należy przesunąć pionek.
- Duży notes, aby można było ładnie rysować.
- 3 poziomy trudności: Łaty, Średni, Trudny.
Przygotowanie do gry:
- Umieść plansze do gry na środku stołu.
- Umieść okulary oraz wymienne soczewki w pobliżu planszy do gry.
- Potasuj karty i umieść zdaniami do dołu, na środku stołu.
- Umieść kostkę do gry, oraz timer w miejscu dostępnym dla wszystkich.
- Usiądźcie dookoła planszy w drużynach.
- Przypiszcie jeden pionek do każdej drużyny.
- Ustawcie pionki na polu Start.
Jesteście gotowi na przygodę!
Rozgrywka:
Drużyna z najmłodszym zawodnikiem rozpoczyna grę, przekazując timer sąsiedniej drużynie.
Z pośród drużyny gracze wybierają tego, który jako pierwszy będzie rysował. Wybrany gracz, ciągnie kartę, rzuca kostką i przesuwa pionek o tyle pół ile wskazała kostka. Kolor pola wskazuje, które hasło i jaki kolor soczewek będzie użyty podczas rysowania.
W grze dostępne są trzy typy soczewek, Zielone - łatwe, Żółte - średni stopień trudności, Niebieskie - trudne.
Gracz, który będzie rysował, ciągnie kartę zawsze z wierzchu banku i informuje o kategorii (przedmiot, rozrywka, lub miejsce), sprawdza (nie czytając na głos) co będzie rysował i obwieszcza limit czasu (15/30/45 sec). Następnie odkłada kartę (zakrytą) obok planszy. Zakłada okulary i chwyta ołówek! Od tego momentu uruchamiany jest timer i mierzony czas!
Hej jesteśmy genialni i odgadliśmy hasło!
Super jeżeli twoja drużyna odgadła hasło i zrobiła to w limicie czasu, rysujący rzuca kostką przesuwa pionek, kolej
przechodzi na inną drużynę.
Hej nie udało nam się :(.
Oh trudno wasza kolejka minęła, może będzie lepiej następnym razem?
Pola specjalne na planszy:
- Wybierz kolor soczewek (i odpowiednią trudność hasła), w których chcesz się sprawdzić.
- Rysuj przy użyciu drugiej ręki (lewej ręki gdy jesteś praworęczny, lub prawej gdy jesteś leworęczny).
- Rysuj bez okularów!
- Pomiń swoją kolejkę (tura przechodzi na następną drużynę).
Koniec gry:
Pierwsza drużyna, która dotrze do Mety wygrywa grę.