Kto dziś zdobędzie tytuł króla strzelców? Wystrzałowe Czapeczki to fantastyczna gra zręcznościowa, w której liczy się wprawne oko i precyzja ręki. Komu uda się najtrafniej oszacować siłę z jaką należy naprężyć katapultę, aby jak najwięcej plastikowych czapeczek umieścić w otworach na tarczy.
I wariant gry:
1) Gracze rozdzielają między sobą po trzy czapeczki w jednym kolorze i po jednej katapulcie.
2) Następnie ustawiają swoje wyrzutnie, zwrócone w kierunku środka tarczy w ustalonej wcześniej odległości - tak, by wystrzelona czapeczka mogła na niej wylądować.
3) Grę rozpoczyna najmłodszy gracz. Nakłada jedną z czapeczek na platformę katapulty. Palcami jednej ręki przytrzymuje jej podstawę, a palcem drugiej ręki naciska w dół wystający języczek platformy.
4) Po zwolnieniu nacisku czapeczka leci w stronę tarczy. Jeśli wskoczy w jeden z otworów tarczy gracz zdobywa:
6 punktów - za traenie w jej środkowy otwór z niebieskim konturem
3 punkty - gdy wpadnie w otwór na czerwonopomarańczowym pierścieniu
2 punkty - za traenie w otwór na żółtym pierścieniu
1 punkt - jeżeli czapeczka znajdzie się w jednym z narożnych otworów na niebieskozielonym tle.
W przypadku gdy czapeczka wpadnie w inną czapeczkę znajdującą się już w otworze tarczy, gracz zdobywa tyle punktów ile określone jest dla tego miejsca na tarczy (powyżej) plus dodatkowe 5 punktów.
Czapeczka, która po strzale nie wpadnie do żadnego otworu na tarczy lub spadnie poza tarczą, nie daje graczowi żadnego punktu. Zdobyte punkty zapisywane są na wcześniej przygotowanej kartce, w rubrykach z inicjałami imion graczy.
5) Gracze w swojej kolejce strzelają po jednej czapeczce, a kolejka przebiega zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Czapeczki, które nie wpadną w otwór są odkładane na bok. Runda kończy się gdy każdy gracz wystrzeli wszystkie swoje czapeczki.
6) Cały mecz trwa 5 rund. Po skończeniu piątej rundy gracze zliczają swoje punkty, a zwycięzcą zostanie ten, kto zdobył ich najwięcej.
II wariant gry:
W drugim wariancie gry zasady są jak w pierwszym z tą różnicą, że gracze na sygnał starają się jak najszybciej wystrzelić swoje wszystkie czapeczki w tarczę - bez kolejności, strzelając wszyscy razem. Ten kto pierwszy wystrzeli swoje czapeczki woła Stop i pozostali przerywają strzelanie. Wówczas każdy zlicza swoje zdobyte punkty i zapisuje na kartce w swojej rubryce. Po zapisaniu rozpoczyna się kolejna runda, a mecz trwa 5 rund. Wygra ten, kto po zakończeniu meczu będzie miał najwięcej punktów.