Okulary wirtualnej rzeczywistości Meta Oculus Quest 3 512GB (899-00583-01)

Dodaj opinię

Kod:  413342997

Podłączenie okularów
  • Bezprzewodowe
Typ
  • z wyświetlaczami LCD
Element zasilający
  • Akumulator własny

Okulary wirtualnej rzeczywistości Meta Oculus Quest 3 512GB (899-00583-01)

Dodaj opinię

Kod:  413342997

3 749,00

Chwilowo niedostępny

Gwarancja. 24 miesiące 

Opis

Meta Quest 3

Quest 3 jest znaczącym ulepszeniem w stosunku do swojego poprzednika, z 40% cieńszą obudową, obiektywami typu pancake, chipsetem nowej generacji, kolorowymi kamerami, czujnikiem głębi i nie tylko. Dzięki możliwościom rzeczywistości mieszanej, obiecuje nawet zapewnić nowe rodzaje doświadczeń niedostępnych w Quest 2.

Waga i komfort

Jednak w nowej erze cieńszych zestawów słuchawkowych z soczewkami typu pancake, ogólna waga staje się prawie nieistotna w porównaniu do zestawów słuchawkowych z soczewkami Fresnela, ponieważ Quest 3 jest lżejszy. Meta Quest 3 ma również wygodniejszą domyślną część twarzową wykonaną z bardziej miękkiej i delikatnej pianki, co było bardzo mile widzianą zmianą w stosunku do twardszego materiału w Quest 2. Osoby noszące okulary nie będą już musiały używać przekładki i niezdarnie wkładać oprawek do zestawu słuchawkowego, ponieważ po prostu pociągając po obu stronach przedniego interfejsu, można dostosować odległość od soczewek do oczu za pomocą czterech stałych odległości. Można też ustawić najbliższą pozycję, aby zmaksymalizować pole widzenia.

"Tryb przezroczystości" i rzeczywistość mieszana

Obraz z kamery w Quest 3 jest znacznie lepszy niż w Quest Pro - i lata świetlne przed Quest 2. Opóźnienie jest imponująco niskie i prawie niezauważalne dla obiektów statycznych - na przykład Qualcomm pokazał demonstrację gry w ping-ponga z referencyjnymi zestawami słuchawkowymi XR2 Gen 2. Quest 3 ma trzy razy więcej pikseli niż Quest Pro i dziesięć razy więcej pikseli niż Quest 2. Pewne ziarno jest nadal obecne, ale znacznie mniej niż w Quest Pro. Można rozróżnić drobne szczegóły w otoczeniu, w tym mimikę twarzy innych osób w pomieszczeniu, wiadomości i powiadomienia na ekranie telefonu oraz stosunkowo mały tekst wydrukowany na papierze A4. Dodatkowo, podczas gdy ekrany i inne jasne obszary widoku w Quest 2 i Pro są podświetlane, Quest 3 dynamicznie dostosowuje ekspozycję w czasie rzeczywistym, aby temu zapobiec. Głębia i skala są doskonale uchwycone w środkowych i dalekich obszarach. Ale kiedy zbliżasz obiekty bardzo blisko twarzy, zobaczysz pewne zniekształcenia geometryczne, które sprawiają, że telefon wygląda na nieco zakrzywiony, a nie prosty, ale ponownie, to zniekształcenie jest znacznie zmniejszone w porównaniu do Quest 2 i Pro. Rzeczywistość mieszana. Śledzenie pozycji jest bardzo solidne, więc wirtualne obiekty są naprawdę zakotwiczone w rzeczywistym środowisku, bez drgań, dryfowania lub unoszenia się. Nowa możliwość tworzenia sieci 3D w środowisku oznacza, że obiekty mogą przyczepiać się do ścian, podłóg i mebli lub poruszać się po nich bez widocznego przemieszczania się. Mogą nawet rzucać cienie, aby zwiększyć poczucie obecności.

Obiektywy, rozdzielczość i grafika

Potrójne połączenie dwukrotnie mocniejszego procesora graficznego, wyświetlaczy o wyższej rozdzielczości i najnowocześniejszych soczewek typu pancake zapewnia naprawdę ostre i dokładne graficznie wrażenia w aplikacjach i grach wirtualnej rzeczywistości. Ci, którzy przesiadają się z zestawów słuchawkowych z soczewkami Fresnela, takich jak Quest 2, zastanawiają się, jak kiedykolwiek tolerowali tak rozmyty obraz w porównaniu, a ci, którzy przesiadają się na jakikolwiek inny samodzielny zestaw słuchawkowy, zastanawiają się, jak kiedykolwiek uznali taką grafikę za akceptowalną. Przykładowo, twórca Red Matter 2 zwiększył rozdzielczość renderowania ze stałej 1226×1440 do dynamicznej 3322×3519, zastąpił tekstury 1K teksturami 4K i dodał dynamiczne cienie z wysokiej jakości filtrowaniem cieni dla przechwyconych obiektów. Będziesz zaskoczony, o ile lepiej to wygląda - nie ma ciągłego migotania i antyaliasingu, które są typowe dla gier na samodzielnych zestawach słuchawkowych, ale faktycznie jesteś w stanie zobaczyć drobne szczegóły w obiektach, na które patrzysz, a tekst w menu i innych interfejsach użytkownika jest wyraźny i wyraźny. Różnica w tym, co deweloperzy mogą osiągnąć dzięki Quest 3 jest tak duża, że można argumentować, że nowy chipset jest największym ulepszeniem sprzętowym, ważniejszym nawet niż soczewki czy ulepszony zestaw czujników. Meta określa Quest 3 jako "pierwszy masowy zestaw słuchawkowy do rzeczywistości mieszanej", ale ukrywa to fakt, że jest on również znacznie lepszy w rzeczywistości wirtualnej. Mówiąc najprościej, GPU w nowym chipsecie XR2 Gen 2 to bestia.
Pomimo wyższej rozdzielczości, wyświetlacze są nadal wyświetlaczami LCD. Quest 3 ma również najszersze pole widzenia, jakie Meta kiedykolwiek testowała: według Meta kąt widzenia wynosi 110 stopni w poziomie przy minimalnej odległości od wyświetlacza. W poziomie jest to mniej więcej na równi z Quest Pro, Valve Index i PlayStation VR2.

Kontrolery Touch Plus i śledzenie ruchów dłoni

Nowe kontrolery Touch Plus pozbywają się pierścieni LED IR, które posiadały poprzednie kontrolery Touch, ale w przeciwieństwie do Touch Pro, nie obsługują automatycznego śledzenia i nie mają kamer. Zamiast tego mają diody LED na podczerwień pod panelem przednim. Teoretycznie powinno to prowadzić do częstej utraty śledzenia, gdy twarz kontrolera nie jest skierowana w stronę zestawu słuchawkowego. Ale w rzeczywistości tak nie jest. Dzieje się tak dlatego, że Quest 3 ma funkcję śledzenia dłoni współpracującą ze śledzeniem kontrolera przez cały czas, a system łączy oba wejścia.
Śledzenie dłoni bez kontrolera jest znacznie lepsze niż w Quest 2 i Pro, praktycznie bez drgań i opóźnień oraz z imponującą dokładnością. Używanie Direct Touch do przewijania i naciskania przycisków w interfejsie systemu nie było już niewygodne, jak miało to miejsce w poprzednich zestawach słuchawkowych. Meta doda również śledzenie górnej części ciała-nadgarstków, łokci, ramion i tułowia - w aktualizacji oprogramowania jeszcze w tym roku.

Automatyczna granica

Prawie każdy posiadacz Quest 2 zgodzi się, że najbardziej frustrującą rzeczą jest konieczność ciągłego przerysowywania granicy bezpieczeństwa, gdy chcesz po prostu jak najszybciej wejść do wirtualnej rzeczywistości. Nawet jeśli Quest 2 może niezawodnie zapamiętać obszar gry (a nie może), to nadal nie pomoże, jeśli obszar gry znacznie się zmienił od czasu ostatniego korzystania z VR.
Zamiast tego Quest 3 tworzy trójwymiarową siatkę środowiska. Zajmuje to tylko kilka sekund, a wszystko, co musisz zrobić, to poruszać głową po pokoju. Siatka jest przeznaczona głównie do rzeczywistości mieszanej, ale zestaw słuchawkowy wykorzystuje ją również do automatycznego sugerowania granicy, którą można zaakceptować jednym kliknięciem - jest to znacznie łatwiejsze niż rysowanie jej ręcznie i bliższe idei Johna Carmacka "natychmiastowej rzeczywistości wirtualnej".

Cechy główne

Wyświetlacze: LCD
Rozdzielczość: Rozdzielczość 2064x2208 pikseli na oko zwiększa rozdzielczość o prawie 30% w porównaniu do Meta Quest 2, zapewniając przejrzystość i realistyczną grafikę na następnym poziomie. Wyświetlacz 4K+ Infinite Display z 25PPD i gęstością pikseli 1218 PPI zapewnia najlepszą rozdzielczość w całej linii urządzeń Quest.
Częstotliwość odświeżania: 60, 72, 90, 120 Hz
Kąt widzenia: 110 w poziomie i 96 w pionie
Optyka: Obiektyw Pancake zapewnia cieńszy profil optyczny bez uszczerbku dla wizualnej głębi ostrości. Ostrość jest zwiększona o 25% w centrum pola widzenia (~70% wyższa na obrzeżach) przy znacznie mniejszej liczbie fałszywych lub rozproszonych artefaktów świetlnych.
Regulacja obiektywu: Zapewnia bardziej precyzyjne pozycjonowanie soczewek i płynną regulację odległości między źrenicami, podczas gdy można regulować odległość między soczewkami w celu lepszego dopasowania i klarowności obrazu (odległość między źrenicami (IPD) waha się od 58 mm do 71 mm).
Procesor: Snapdragon XR2 Gen 2
Rzeczywistość mieszana: 2 kamery RGB z 18 PP
Audio: Wbudowane głośniki stereo z dźwiękiem przestrzennym 3D pozwalają przenieść się w przestrzeń dzięki zwiększonemu o 40% zakresowi dźwięku, zakresowi basów i optymalnemu dopasowaniu lewego i prawego kanału.
DRAM: 8 GB
Waga: 515 g
Wrażenia dotykowe: TruTouch dostarcza haptyczne sprzężenie zwrotne, zapewniając bardziej holistyczny zakres wrażeń, umożliwiając dotykanie, poruszanie się i realistyczne reagowanie w wirtualnych środowiskach.
Śledzenie dłoni z bezpośrednim dotykiem: Zaawansowane hybrydowe czujniki widzenia komputerowego i uczenia maszynowego śledzą gesty użytkownika za pomocą 4 kamer IR i 2 kamer RGB, umożliwiając nawigację bez kontrolera i bardziej intuicyjne wrażenia. Wystarczy poruszać dłońmi, aby stukać, przewijać, przesuwać i grać.
Obsługa komputerów PC: Meta Quest Link i Air Link
Czas pracy: Do 3 godzin
Czas ładowania: Około 2,3 godziny przy użyciu zasilacza 18 W.
WiFi: Wi-Fi 6E

Specyfikacja

Zintegrowany kontroler
  • Tak
Podłączenie okularów
  • Bezprzewodowe
Typ
  • z wyświetlaczami LCD
Rozdzielczość mikroekranu
  • 2064 x 2208 pikseli
Zobacz wszystkie parametry →

Dodaj recenzję produktu

Oceń ten produkt
  • Źle
  • Słabo
  • Dobrze
  • Bardzo dobrze
  • Wspaniale
Wgraj filmik
Wgraj maksymalnie 5 filmików z Youtube

Dodaj zdjęcie

Przeciągnij pliki tutaj lub kliknij przycisk. Dodaj do 10 plików w formacie .jpg, .gif, .png, rozmiar pliku do 5 MB

Aby opublikować opinię, zaloguj się na swoje konto

W ciągu 7 dni roboczych opublikujemy Twoją opinię albo ją odrzucimy – jeżeli po weryfikacji uznamy, że opinia zawiera treści nielegalne lub niezgodne z Regulaminem zamieszczania opinii (punkt 3.9). Na przykład, odrzucamy opinie nieodnoszące się do opiniowanego Towaru, które mogą być obraźliwe, naruszające dobre obyczaje i prawa innych osób. O odrzuceniu opinii poinformujemy Cię na podany przez Ciebie adres e-mail, podając przyczyny odrzucenia opinii.