Gra planszowa Ramiz Marchewka to pełna radości gra pamięciowa dla dzieci od 3. roku życia, której akcja toczy się w kolorowym ogrodzie. Plansza zapewnia podwójną dawkę zabawy dzięki dwóm wariantom rozgrywki: „Ogród” oraz „Zrób zupę”. Podczas rywalizacji z innymi graczami maluchy będą ćwiczyć pamięć, a także uczyć się cierpliwości i samokontroli.
Zabawka została wykonana z bezpiecznych, naturalnych materiałów, takich jak drewno, filc i karton. To doskonały pomysł na prezent, który posłuży przez długie lata i stanie się wspaniałą pamiątką.
Plansza składa się z drewnianego pudełka oraz ramki z brązową filcową wkładką. Filc, imitujący ziemię, posiada 25 nacięć w kształcie litery „X”, w które należy włożyć drewniane warzywa oraz figurkę stracha na wróble.
Każdy gracz po kolei wyciąga dwa warzywa, chwytając je za listki. Jeśli są identyczne, odkłada je na bok jako dopasowaną parę. W przypadku różnicy w wyglądzie warzywa wracają na planszę, a kolejny uczestnik rozpoczyna swój ruch. Gra pamięciowa trwa do momentu, aż wszystkie warzywa zostaną odpowiednio sparowane. Zwycięzcą zostaje osoba, która zebrała najwięcej par – w tej rywalizacji kluczową rolę odgrywa dobra pamięć oraz odrobina szczęścia.
Drugi wariant, czyli gra „Zrób zupę”, również wykorzystuje tę samą drewnianą planszę. Każdy gracz losuje kartę z przepisem na zupę, zawierającą trzy składniki. Następnie uczestnicy po kolei wyciągają jedno warzywo i odkładają je na bok, jeśli pasuje do receptury. Jeśli warzywo nie jest częścią przepisu, wraca na planszę, a kolejka przechodzi na następnego gracza.
Zwycięzcą zostaje osoba, która najlepiej dobiera warzywa, zapamiętuje ich położenie na planszy i realizuje najwięcej przepisów. Dzięki kompaktowym rozmiarom drewnianej planszy w grę można grać zarówno w domu, jak i w podróży.
Zawartość zestawu:
- drewniane pudełko z 25 przegródkami – 21,5 x 21,5 x 4 cm;
- drewniana ramka z otworem pośrodku – 23 x 23 x 1.7 cm;
- 24 warzywa w 5 kolorach (biały, żółty, pomarańczowy, różowy, zielony):
- podłużne – 6,5 x 2 cm;
- okrągłe – 5.5 x 2.5 cm;
- figurka stracha na wróble – ok. 7 x 6.5 x 1,5 cm;
- 10 kart do gry z przepisami na zupy – ok. 8 x 8 cm;
- 7 kart z instrukcjami w różnych językach – ok. 8 x 8 cm.