Domy Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw i Hufflepuff walczą ze sobą: który dom wygra te zawody? Hogwart, słynna szkoła czarów i magii, jest gospodarzem nerwowej rywalizacji o Puchar Domów.
W tej grze planszowej maksymalnie cztery odważne i zwinne czarownice i czarodzieje podejmują wyzwanie. Komu uda się wykorzystać swój spryt i magię do rozwiązania wyzwań, zebrania upragnionych punktów Domu i zdobycia pucharu? Duża trójwymiarowa klepsydra pokazuje, ile punktów zostało już zebranych.
Jest to gra kooperacyjna dla 2-4 graczy.
W fazie samouczka gracze wykorzystują swoich uczniów, aby zwiększyć swoje umiejętności w trzech przedmiotach: zaklęciach, eliksirach i obronie przed czarną magią. Umiejętności te są potrzebne do wykonania zadań w Fazie Zadań.
W Fazie Zadań gracze wykorzystują swoich uczniów do wykonywania zadań, za które otrzymują punkty dla swojego domu. Zadania mogą być łatwe, średnie lub trudne i wymagają różnych poziomów umiejętności.
Gra kończy się po wykonaniu wszystkich zadań. Dom z największą liczbą punktów wygrywa turniej.
Gra Kosmos Harry Potter Rywalizacja o Puchar Domów jest ekscytującym i wymagającym doświadczeniem kooperacyjnym. Wymaga od graczy współpracy i strategicznego myślenia, aby odnieść sukces.