Sikorsky UH-60 Black Hawk to średni śmigłowiec wielozadaniowy i wsparcia piechoty produkcji amerykańskiej o metalowej konstrukcji w klasycznym układzie z wirnikiem głównym i śmigłem ogonowym na belce. Napęd wersji UH-60 D zapewniają dwa silniki General Electric T-700-700 o mocy 1560 KM każdy. Oblot pierwszego prototypu miał miejsce w 1974 roku, a produkcja seryjna, która rozpoczęła się w 1974 roku, trwa do dziś. Szacuje się, że do 2017 roku zbudowano ponad 4000 egzemplarzy tego śmigłowca.
Sikorsky UH-60 powstał w odpowiedzi na ogłoszony w 1972 roku przez armię amerykańską przetarg na nowy śmigłowiec transportowy, który miał zastąpić maszyny UH-1 Huey. Nowa maszyna miała mieć lepsze osiągi, być tańsza w eksploatacji i charakteryzować się wysoką przeżywalnością na polu walki. Wszystkie te kryteria spełniała maszyna koncernu Sikorsky, ze szczególnym naciskiem na ostatni z wymienionych elementów. W toku produkcji seryjnej powstało wiele wersji rozwojowych tego bardzo solidnego i udanego śmigłowca. Podstawowa wersja została oznaczona jako UH-60A, która służyła przede wszystkim do celów transportowych. Później wprowadzono wersję UH-60L z mocniejszymi silnikami, co zwiększyło udźwig maszyny. Powstała również wersja S-70 International, szeroko oferowana - często z powodzeniem - klientom zagranicznym. Warto dodać, że obecnie (2017 r.) wersja ta produkowana jest w zakładach w Mielcu. Warto dodać, że obecnie (2017 rok) wersja ta produkowana jest w zakładach w Mielcu. Powstały też liczne wersje specjalistyczne, jak choćby MH-60A, która dedykowana jest amerykańskim siłom specjalnym. Na bazie UH-60 znacząco zmieniono także wersję morską, SH-60 Seahawk. Śmigłowce MH-60 brały czynny udział w interwencji w Grenadzie (1983), operacji w Mogadiszu (1993), obu wojnach w Iraku (1990-1991 i 2003), a także w operacji w Afganistanie od 2001 roku. Były one również eksportowane do wielu krajów, w tym Austrii, Brazylii, Chile, Egiptu, Izraela, Japonii i Turcji.