Samolot Hobby Boss 80213 Spitfire MK.Vb TROP (6939319202130)

Dodaj opinię

Kod:  407011857

Rodzaj
Skala
Poziom trudności

Samolot Hobby Boss 80213 Spitfire MK.Vb TROP (6939319202130)

Dodaj opinię

Kod:  407011857

31,51

Chwilowo niedostępny

Gwarancja. 12 dni 

Opis

Supermarine Spitfire to prawdopodobnie najsłynniejszy brytyjski myśliwiec z czasów II wojny światowej. Była to całkowicie metalowa maszyna o niskiej konfiguracji skrzydeł, charakterystycznych eliptycznych skrzydłach, klasycznym ogonie i chowanym podwoziu. Oblot prototypu miał miejsce 5 marca 1936 roku. Spitfire okazał się podstawowym samolotem RAF-u w czasie wojny, a po jej zakończeniu nadal dobrze sobie radził, pozostając w produkcji przez 10 lat. Historia Spitfire'a rozpoczęła się na biurku RJ Mitchella, głównego projektanta Supermarine. Pierwsze maszyny trafiły do jednostek RAF w 1938 r., ale gdy latem 1940 r. rozpoczęła się Bitwa o Anglię, na lotniskach znajdowało się już 19 eskadr nowoczesnych myśliwców - razem z nieco starszymi Hurricane'ami z Wysp broniło się 600 samolotów. Wraz z rozszerzaniem się działań wojennych, Spitfire służył wszędzie tam, gdzie RAF operował na Dalekim Wschodzie, w Afryce Północnej i we Włoszech, podczas lądowania w Normandii i walk we Francji, a wreszcie podczas operacji w Niemczech w 1945 roku. Dla wielu Brytyjczyków stał się symbolem zwycięstwa w II wojnie światowej. Ta wspaniała maszyna doczekała się co najmniej kilkunastu wersji produkcyjnych. Najważniejsze z nich to m.in. pierwszy seryjnie produkowany Spitfire Mk.I napędzany silnikiem Rolls-Royce Merlin II o mocy 1030 KM. To przede wszystkim ta maszyna tak znakomicie przyczyniła się do Bitwy o Anglię. Powstało wiele wersji tego modelu, w tym PR Mk IA (wersja rozpoznawcza) czy PR.IG (uzbrojona wersja rozpoznawcza). Inną ciekawą wersją był Spitfire Mk.V z silnikiem Rolls-Royce Merlin 45 o mocy 1440 KM. Później montowano także silniki Merlin 50. Produkcja seryjna tej wersji rozpoczęła się w 1941 roku i była odpowiedzią RAF na pojawienie się Messerschmitta Bf-109F. Kolejną bardzo udaną wersją jest Spitfire Mk.IX, napędzany silnikiem Merlin 61 z 4-łopatowym śmigłem. Powstał jako przeciwnik Focke-Wulfa Fw-190 i został wprowadzony do produkcji pod koniec 1941 roku. Wersja ta była wielokrotnie modyfikowana i na przykład w 1944 roku otrzymała nowy celownik żyroskopowy, powiększony ster kierunku czy inny układ skrzydeł. Kolejną ważną wersją jest Spitfire Mk.XIV z silnikiem Rolls-Royce Griffon 61 i pięciołopatowym śmigłem. Produkcja seryjna rozpoczęła się w październiku 1943 roku. Jedną z ostatnich wyprodukowanych serii była wersja Mk.21. Wersja ta miała silnik Griffon 61, silnie wzmocnioną konstrukcję i poszycie, skrzydła zostały wydłużone, zwiększając ich powierzchnię latającą. Masową produkcję rozpoczęto w marcu 1945 roku. Dane techniczne (wersja Mk.XIV): długość: 9,14 m, rozpiętość skrzydeł: 11,23 m, wysokość: 3,05 m, prędkość maksymalna: 717 km/h, prędkość wznoszenia: 18,5 m/s, pułap praktyczny: 13 200m, zasięg max: 1815 km, uzbrojenie: stałe - 4 karabiny maszynowe 7,7 mm i 2 działka Hispano Mk II 20 mm, podwieszane - do 225 kg bomb.

Specyfikacja

Rodzaj
Skala
Poziom trudności
Liczba elementów
  • 62 elementy
Waga
  • 1.5
Zobacz wszystkie parametry →

Dodaj recenzję produktu

Oceń ten produkt
  • Źle
  • Słabo
  • Dobrze
  • Bardzo dobrze
  • Wspaniale
Wgraj filmik
Wgraj maksymalnie 5 filmików z Youtube

Dodaj zdjęcie

Przeciągnij pliki tutaj lub kliknij przycisk. Dodaj do 10 plików w formacie .jpg, .gif, .png, rozmiar pliku do 5 MB

Aby opublikować opinię, zaloguj się na swoje konto

W ciągu 7 dni roboczych opublikujemy Twoją opinię albo ją odrzucimy – jeżeli po weryfikacji uznamy, że opinia zawiera treści nielegalne lub niezgodne z Regulaminem zamieszczania opinii (punkt 3.9). Na przykład, odrzucamy opinie nieodnoszące się do opiniowanego Towaru, które mogą być obraźliwe, naruszające dobre obyczaje i prawa innych osób. O odrzuceniu opinii poinformujemy Cię na podany przez Ciebie adres e-mail, podając przyczyny odrzucenia opinii.